Witamina E

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Witamina EWitamina E to jeden z najbardziej tajemniczych składników pokarmowych trafiających do naszego organizmu, choć bowiem znamy ją od dziesięcioleci, ciągle jeszcze badamy sposób jej działania. Co więcej, naukowcy nadal odkrywają coraz to nowe jej właściwości, wiele wskazuje przy tym na to, że minie jeszcze wiele czasu zanim będziemy mogli ogłosić, że nie ma przed nami żadnych tajemnic. Już dziś wiemy jednak, że jest to wyjątkowo cenna substancja nie bez powodu nazywana często ?witaminą młodości?

Właściwości

Osoby, które opowiadają się za spożywaniem witaminy E w dużych ilościach zwracają naszą uwagę przede wszystkim na to, że jest to znakomity przeciwutleniacz. Nasz organizm starzeje się wraz z nami, a zanieczyszczenie środowiska sprawia, że procesy o takim charakterze przebiegają szybciej niż miało to miejsce do tej pory, dobrze zatem wiedzieć, że istnieją rozwiązania, które mogą umożliwić ich spowolnienie. Niemałe znaczenie wydaje się mieć jednak i to, że witamina E wywiera pozytywny wpływ na komórki mózgowe. Wraz z upływem lat starzeje się przecież nie tylko nasze ciało, ale również umysł, spożywając produkty bogate w ten składnik mamy zaś pewność, że przez długi czas zachowamy dobrą pamięć i bystrość umysłu, której utraty wiele osób boi się bardziej niż choroby. Co ciekawe, od niedawna coraz więcej mówi się również o wpływie witaminy E na płodność, a jej przyjmowanie zaleca się przede wszystkim panom, potwierdzono bowiem, że wspomniany składnik pokarmowy może mieć korzystny wpływ na produkcję spermy. Zarówno mężczyźni, jak i kobiety powinni przy tym zatroszczyć się o właściwy poziom witaminy E w swoim organizmie w okresie zimowym, to bowiem właśnie wtedy najlepiej uwidacznia się pozytywny wpływ wywierany przez nią na układ odpornościowy.

Występowanie

Poszukując naturalnych źródeł witaminy E warto zwrócić się ku produktom roślinnym. O największej jej zawartości możemy mówić w odniesieniu do olejów roślinnych oraz tych, które tłoczone są z nasion warzyw, warto jednak pamiętać również o tym, że dużą jej zawartość posiadają same ciemnozielone warzywa liściaste takie, jak choćby brokuły, kapusta oraz cieszący się nienajlepszą sławą w przedszkolach szpinak. Chcąc zapewnić sobie właściwy poziom witaminy E w organizmie można sięgać również po migdały i orzechy pamiętając o tym, że są to wyjątkowo zdrowe przekąski, którymi z powodzeniem możemy zastąpić słodycze.

Summary
Witamina E
Article Name
Witamina E
Description
Witamina E to jeden z najbardziej tajemniczych składników pokarmowych trafiających do naszego organizmu, choć bowiem znamy ją od dziesięcioleci, ciągle jeszcze badamy sposób jej działania.
Author
Publisher Name
http://zdrowiej24.pl/
Publisher Logo
Witamina E
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Witamina E

Witamina E

Witamina E

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *