Witamina C a odporność

5.00 avg. rating (100% score) - 1 vote

Witamina C

Spożywanie kwasu askorbinowego, czyli witaminy C zapewnia dobrą odporność organizmu. To dlatego po tę witaminę sięga się w czasie przeziębienia lub kiedy pojawi się stan przedchorobowy. Warto jednak zadbać o to, by witamina C pojawiła się w codziennej diecie w większych ilościach, jeszcze zanim pojawią się problemy ze zdrowiem. Jest to szczególnie istotne w sezonach, kiedy łatwo jest się przeziębić, czyli jesienią i wczesną wiosną oraz w sytuacji, gdy w okolicy panuje epidemia grypy. Wzmacnianie odporności jest wtedy bardzo ważne.

Chociaż witamina C jest dostępna w tabletkach, to nie trzeba od razu udawać się do apteki. Bogatym źródłem tej witaminy są owoce i warzywa, a w szczególności: czarna porzeczka, cytryna, kiwi, pomarańcze, truskawki, czerwona papryka i brukselka. Urozmaicona dieta, złożona w dużej części z warzyw i owoców zwykle gwarantuje odpowiednią ilość minerałów i witamin, w tym i witaminy C. Jednak niewiele osób odżywia się w taki sposób, dlatego często narażeni jesteśmy na niedobór różnych witamin. Żeby nie pojawił się niedobór witaminy C warto, by codzienna dieta została wzbogacona o podane wyżej warzywa i owoce.
Jeśli już dopadło kogoś przeziębienie, można wspomagać się tabletkami. Warto jednak pamiętać, że witamina C w postaci tabletki nie jest tak dobrze przyswajana przez organizm, jak pochodząca z żywności, dlatego tabletka może być stosowana jako dodatkowy sposób dostarczenia tej witaminy, a nie podstawowy. Dotyczy to zresztą wszystkich witamin i minerałów.
Summary
Witamina C
Article Name
Witamina C a odporność
Description
Spożywanie kwasu askorbinowego, czyli witaminy C zapewnia dobrą odporność organizmu.
Author
Publisher Name
http://zdrowiej24.pl/
Publisher Logo
Witamina C

Przeczytaj również

5.00 avg. rating (100% score) - 1 vote

Witamina C

Witamina C

Witamina C

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *